27 aprilie 2010

Bunul Simt

Daca e un lucru care lipseste in societatea in care traim este bunul simt. Nu exista respect fata de oameni, de mediu, de nimic.

Nu ai intalnit niciodata cate o persoana de asta cu nasul pe sus care nu stie decat sa critice si sa isi bata joc? Mi se pare lipsit de bun simt sa critici o persoana dupa cum arata, mai ales daca nu o cunosti.

Sa nu critici niciodata o persoana dupa modul cum se imbraca. Haina nu face pe om. Haina face omul sarac sau eventual arata din ce clasa sociala face parte. Crezi ca un rocker nu se poate intelege cu un manelist? Eu zic ca se poate, atata timp cat amandoi au bunul simt de a nu deranja unul pe celalalt.

Am intalnit persoane care dupa ce au facut tot posibilul sa distruga relatia pe care au avut-o, fac tot posibilul sa faca probleme si persoanei cu care au fost. Bai cand se trezeste cate unu sa intrebe "Si cum se descurca?" sau sa faca gesturi de gelozie sau alte prostii ma i-au toti dracii. Nu inteleg scopul. Daca au fost incapabili de o relatie, macar sa aibe bunul simt de a nu se face de cacao si de a face loc, dar nu, multi dau dovada ca le lipsesc cei 7 ani de acasa. E valabil si pentru prieteni. Daca cineva este cu o persoana, inseamna ca are un motiv bun si daca nu se merita unul pe celalalt cu singuranta mai devreme sau mai tarziu relatia se va sfarsi.

Mai sunt si genul de oameni veniti dintr-un oras-sat, cand ajung intr-un oras mai civilizat primul lucru pe care il fac se plimba toata ziua cu tramvaiul ca la ei acolo nu este asa ceva si se cred zmei si fac legea.

De foarte multe ori mi s-a intamplat sa zic ca bunul simt se duce odata cu inaintarea in varsta. Inteleg ca odata cu varsta omul se crede mai invatat, dar de foarte multe ori aud reprosuri gen "generatia in ziua de azi este ....", "cand o sa ajungi la varsta mea o sa intelegi....", "esti tanar, nu stii tu...". Mi se pare lipsit de bun simt. Sa numai zic de oamenii astia plin de ei care isi dau singuri dreptate si se pupa singuri in fund. Doar pentru ca esti mai invarsta nu iti da dreptul de a arata cu degetul si a critica.

Normal ca generatia din ziua de azi sunt niste copii fara bun simt ca in loc sa invatam bunele maniere, invatam sa respectam omul mai invarsta, care ne da suturi in cur, dar mai au si pretentia de a fii respectati. Din bun simt oferi locul unei persoane mai in varsta, dar nu mi se pare normal ca persoanele invarsta sa ceara un anumit loc, cu toate ca restul tramvaiului este pe treisfert gol. S-a intamplat ca o batrana sa faca scandal ca vrea sa stea pe un anumit scaun in tramvai si a facut-o pe doamna care statea pe acel scaun sa planga. Unde e bunul simt?

Activez in PD-L. Cand am fost in campanie am fost huiduiti de oameni si ne-au facut hoti si nesimtiti ca imparteam pixuri si chibrituri in oras. Nu poti impune unei persoane sa fie de aceeasi parere cu tine. Si e lipsit de bun simt si de maniere ca sa huiduiesti un om in gura mare pe strada doar pentru ca nu este de partea ta.

Am fost in Bucuresti in metrou. Cred ca mi-am luat cateva coate sanatoase. Inteleg sa fii grabit, dar nici chiar in halu ala sa mergi inainte ca boul si sa dai peste oricine iti trece prin cale si sa mergi mai departe de parca nu ai lovit o persoana. Eu stiam ca daca te lovesti de cineva din greseala iti ceri scuze ca l-ai deranjat, nu? Astia nu, merg inainte, nici nu se uita daca au dat intr-un barbat, femeie sau un copil. Nici un scuze, nici un da-te din calea mea....ei Batman.

Ma dispera cand vreau sa ma duc undeva la iarba verde sa vad numa pachete de tigari, seminte, doze de bere imprastiate peste tot. Toata lumea se plange de gunoaie, dar nimeni nu ar pune mana sa stranga. Vorba aia "da ce, eu am facut mizerie??"

Cand bunul simt dispare, prostia isi face aparitia. Oamenii fara bun simt, sunt mai prosti ca niciodata si mai au si pretentia ca sa fie tratati cu bun simt si respect.

Peace!

2 comentarii:

  1. Bucuresti, metrou, coate... esti sigura ca aia nu vroiau de fapt sa te pipaie dar au fost neindeminatici si nu le-a reusit? :p

    RăspundețiȘtergere