9 mai 2012

Fame On Me <-- scumbag thieves!!

Incredibil domn'le cum se fura. Si de data asta nu romanii fura, ci o firma de fashion din Franta, Fame On You, care fara nici o jena fac bani de pe munca altora.

Acum cateva postari am scris despre fotografia 'Will Fuck For Shoes', eh, astazi am aflat ca fotografia a ajuns pe tricouri si este best seller in diferite tari si se vinde pe bani sanatosi, intre 50 si 70 de euro.

Stiam ca fotografia ajunsese la un moment dat peste tot pe internet, de la pagini de facebook, 9GAG, Fishki, Thumblr etc, dar nu ma asteptam sa ma trezesc pe tricouri. Am vazut tot felul de postere cu lucrari ale multor fotografi cunoscuti, coperti de carti, chiar si reclama la un salon de cosmetica cu fotografia unui fotograf din Polonia. Este putina lipsa de respect fata de cei ce au muncit in realizarea acelei fotografi si doar pentru ca este pe internet nu inseamna ca toata lumea o poate folosi in scopuri comerciale, asa pe gratis.

Si tot noi fotografii suntem cei care au fitze si pretentii? Este normal si logic ca daca nu vrei sa platesti un fotograf ca sa iti faca un concept sa dai un Google ca este mai ieftin si eficient....

Nu m-as mira sa ma duc in Zara sau New Yorker si sa ma trezesc cu aceste tricouri expuse frumos, desigur la un pret astronomic. Si eu care vorba aia, n-am bani de un citro in oras, nu primesc nimic in schimb, nici macar procent din vanzare.

As minti sa va spun ca nu ma bucur de faptul ca se vand inafara tricouri cu imaginea mea si munca sotului meu, dar nu ti-e tot una ca sa vezi cum altii fac o gramada de bani de pe spatele altuia, mai ales cand esti tu acela. Having my ego stroked doesn't pay my bills.

Am observat ca sunt foarte multe tricouri care tot asa au fotografii in care ochii sunt acoperiti de o banda neagra. Cu siguranta au gasit fotografiile de pe internet si si-au pus ei amprenta pe ele. Doar pentru ca te joci in photoshop cu niste fotografii nu inseamna ca iti si apartin, mai ales daca nu au fost expuse pe site-uri de stock. Niste marlani!

Am facut putin research pe internet si am aflat ca aceasta noua colectie a aparut luna trecuta si ca vanzarile au fost de succes in diferite tari cum ar fi Rusia si Germania si se distribuie mai departe prin Japonia, Suedia, Austria, urmeaza si Belgia, toate venind din Franta. Deci baietii fac ceva bani sanatosi de pe spatele altora.

Urmeaza sa ne consultam cu un avocat si apoi ramane de vazut ce masuri putem lua. Personal as prefera sa primesc procend din vanzari si sa o rezolvam pe cale amiabila, dar ramane de vazut cat de marlani sunt.



"Dear 'Fame On You', please stop stealing photos from the inernet. Sincerely, photographers and models all over the world"

2 comentarii:

  1. "Am facut putin research pe internet si am aflat ca aceasta noua colectie a aparut luna trecuta si ca vanzarile au fost de succes in diferite tari cum ar fi Moscova si Germania." mai fa research, Moscova nu-i o tara :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu am dat eu copy paste la fraza completa. Am vrut sa scriu in link unele orase si tari si am omis sa completez de pe ciorna. Dar am corectat. Happy now? :))

      Si apropos, "nu-i o tara", nu este chiar corect, poate nu este tara... Asa ca sa fim chit :P

      Ștergere