10 noiembrie 2015

Lucruri gratis si pretentii

Cred in Freecycle! Imi place sistemul acesta de a dona in loc de a arunca; "gunoiul unora poate fi comoara altora", dar nu caut cea mai lacrimogena poveste care sa ma unga pe suflet si sa ma convinga sa ii ofer obiectul meu valoros pe care oricum il dau gratuit.

Deoarece sunt in renovari am inceput incetul cu incetul sa donez diferite lucuri; de la carti, la candelabre, aragaz, mobilier etc. Ce ma amuza pe mine teribil este ca in momentul in care donez ceva, 3 din 5 oameni se simt obligati sa imi spuna ca este pentru o familie saraca de parca regula "primul venit, primul servit" nu se mai aplica. Daca iti doresti un anumit lucru, este frumos sa vorbesti cu persoana care s-a abonat inaintea ta daca renunta la obiect. Interesul meu personal este sa ma scap de diferite obiecte cat mai repede.

Astazi am donat un aragaz. Doamna care a venit dupa el a discutat cu persoana care l-a cerut prima, iar eu am acceptat acest lucru doar pentru ca a spus ca vine astazi sa il ia. Pe mine personal nu m-a interesat pentru cine este sau cat de saraca este persoana respectiva, atata timp cat ma scapa de obiect cat mai repede pentru ca imi statea in cale. Desigur am mai multe lucrusoare de dat, iar doamna respectiva mi-a spus ca sa o contactez pentru cand ma hotarasc, lucru pe care nu o sa il fac. De ce? Pentru ca este loc pentru toata lumea si chit ca as dori sa ma scap de diverse obiecte, as dori totusi sa evit oamenii hamesiti care iau tot ce pot doar pentru ca este gratuit.

La scurt timp dupa ce am anuntat ca s-a dat aragazul primesc un comentariu daca mai este valabil. I-am spus ca nu, iar domnul, mai ca mi-a scos ochii virtual ca era pentru o familie saraca. I-am raspuns rautacios ca toti suntem saraci si ca interesul meu era sa ma scap de el, apoi m-a mai intrebat odata daca chiar s-a dat de parca nu scria deja in postare. Cumva nu ma face sa ma simt deloc vinovata ca nu am asteptat dupa saracul intarziat. Daca cunosti o familie saraca, de ce mama naibi nu strangi fonduri si ii cumperi un aragaz second daca tot nu are si ii trebuie?

Pe langa oamenii hamesiti pe care ii detest si milogii, ar mai fi si "abonatii" care intre timp isi dau seama ca le este lene sa se deplaseze sa ridice obiectele si nu mai dau nici un semn. Asta s-a intamplat in prima instanta cu aragazul. M-a sunat o doamna, a spus ca vine dupa el in cursul saptamanii respective si nici ca nu a mai sunat; dupa doua saptamani am decis sa pun din nou anuntul, iar daca in decurs de doua zile nu venea cineva dupa el, il duceam lejer la fier vechi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu