11 februarie 2015

Fotografia: o pasiune scumpa

Fotografia este o pasiune scumpa si exista doua categorii de fotografi: cei ce dau mii de euro de la bun inceput si orice ar face tot nu reusesc sa faca fotografii bune si fotografi care se descurca cu ce au.

Un fotograf profesionist nu se masoara dupa marimea obiectivului si unii fotografi vor sa faca mai mult arta decat sa iti faca tie poze sa ai ce pune pe facebook. Pentru asta exista telefoane, instagram, s-au inventat trepiede speciale pentru selfie-uri, dar daca chiar ti neaparat sa stai in fata aparatului foto, ai putea sa scoti si un ban din buzunar.

Am observat cum oamenii nu apreciaza fotografii cand vine vorba de bani. Toata lumea isi doreste poze profi, dar foarte putini ar si plati pentru ele.

Ceea ce multi dintre voi, necunoscatori in domeniu, este faptul ca acel aparat a costat mult prea mult ca sa iti faca tie 1000 de cadre pe un fundal alb sau negru pe gratis. Aparatul, la fel ca si orice alt obiect, este consumabil si cand investesti peste 5000 de lei in aparatura foto, lentile sau blitzuri, nu se merita acele nopti albe si zile negre muncind sa aduni banii aia, ca sa faci poze la oameni care au nevoie de o poza noua de profil pe facebook.

Unii isi doresc sa faca o afacere din asta, iar altii vor sa faca arta. Am fost in ambele tabere si acum ma simt ca am ajuns din nou in punctul acela in care sunt un artist cu un aparat care ar trebui schimbat, dar ma descurc.

Scopul meu a fost mereu sa fac oamenii sa se simta bine in pielea lor, cu toate astea sa nu va asteptati ca eu sa imi pierd noptile in photoshop doar pentru ca voi nu va puteti accepta asa cum sunteti. Eu imi doresc sa ofer mai multa incredere de sine prin a le arata oamenilor cat de frumosi ii vad eu prin ochii mei.

Scriu aceasta postare pentru a va face sa intelegeti ca sunt oameni care au muncit mult sa isi permita aparatul foto pe care il au si multi nu sunt dispusi sa va hraneasca narcisismul gratuit, iar cei ce isi doresc sa isi expuna ideile artistice, vor sa lucreze cu oameni carora nu le este frica de critica, au incredere in fotograf si creeaza arta impreuna.

De foarte multe ori cand am fotografiat pe cineva pe gratis sau pentru ca "ne stim", am fost supusa unui stres foarte mare pentru ca persoana aceea nu se accepta asa cum este sau in mod constant imi spun care sunt unghiurile lor bune in care isi doresc sa fie pozate pentru ca ele stiu mai bine cum arata. Toate astea sunt urmate de pretentia de a le corecta defectele in photoshop, iar in momentul in care persoana pe care ai fotografiat te roaga sa nu folosesti imaginea lor in portofoliul tau personal, este momentul in care eu personal o iau razna pentru ca DIN NOU, mi-am batut joc de munca mea.

Nu are rost sa vorbesc de oamenii ce vor toate pozele raw sa si le editeze ei cu instagram si sa se laude ce modele de modele sunt dupa ce ti-au facut peri albi atata in timpul sedintei foto cat si dupa.

Cand zic ca fotografia este o pasiune scumpa ma refer la faptul ca sunt scumpe atat aparaturile foto, cat si timpul dedicat unor oameni care nici macar nu au bunul simt sa zica cine le-a facut poza respectiva. Mai aveti tupeu sa faceti bot cand vi se cer bani pentru fotografii de rahat??

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu